close icon-arrow-right icon-arrow icon-file icon-link icon-heart icon-mouse icon-linkedin icon-twitter icon-facebook icon-search icon-heart icon-mouse icon-computer
20 november: BOVO uitwisselingsmarkt
BOVO | Ombudsregeling

Ombudsregeling BOVO-procedure voor ouders/verzorgers

De ombudsregeling is bedoeld voor ouders/verzorgers met een klacht over de BOVO-procedure. Ouders/verzorgers die een kind hebben die dit schooljaar de overstap maakt van basisschool naar middelbare school kunnen hier gebruik van maken.

Welke klachten wel en welke niet?

De ombudsregeling is bedoeld voor algemene klachten over de regionale BOVO-procedure. De ombudsregeling is niet bedoeld voor klachten over hoe een school afspraken van de BOVO-procedure uitvoert. Bijvoorbeeld als u vindt dat u niet goed bent ge├»nformeerd door de school over de BOVO-procedure of als u vindt dat de school uw aanmelding niet goed verwerkt. Met zo'n klacht gaat u naar de school waar uw klacht over gaat. 

Werkwijze ombudsregeling

Als u een klacht indient doen wij ons best u hierbij te helpen. Sommige klachten kunnen snel worden opgelost. Soms moet een klacht worden onderzocht. Als uw klacht ontvankelijk wordt verklaard, dan schuift de klacht door naar de ombudscommissie. In de commissie zitten onafhankelijke deskundigen met kennis van het basis- en het voortgezet onderwijs.

Hoe dient u een klacht in?
U kunt hier het klachtenformulier ombudsregeling BOVO Haaglanden downloaden. U kunt het formulier op uw eigen computer opslaan, invullen en terugsturen. Mailt u het formulier naar ombudsregeling@bovohaaglanden.nl. De klacht kan ook per post worden verzonden naar:

Ombudscommissie BOVO Haaglanden
Regulusweg 11
2516 AC Den Haag

U kunt uw klacht tot uiterlijk 13 mei 2019 indienen.

Na ontvangst van uw klacht krijgt u een ontvangstbevestiging en informatie over de vervolgstappen.